
29 września, 2023 | |
Szczecin | |
Radio Szczecin, Studio S1 |
29 Września 2023 r.
Radio Szczecin, Studio S1
19:00 Good evening, Asia! – koncert
Obowiązuje rezerwacja w wydarzeniu.
Wyjątkowi soliści wprost z Wietnamu wyczarują dźwięki Dalekiego Wschodu. Tradycyjna muzyka na tradycyjnych instrumentach, zabierze słuchaczy do świata bardzo odległego, ale jakże ciekawego. Niepowtarzalna okazja na spotkanie z niezwykłym brzmieniem.
Artyści:
Nguyen Bao Anh – fagot
Nghien Thi Thu – pipa
Emanuel Salvador – skrzypce
Nela Zaforemska – skrzypce/ altówka
Emilia Goch Salvador – altówka
Cecylia Stanecka – wiolonczela
Dominik Franczuk – fortepian
Repertuar:
- Franz Vinzenz Krommer – Quartte Fur Fagott, zwei Violen, und Violincello Op.46
- Nguyen Phuc Linh: Piano quintet for Bassoon, Violins, Viola, Cello and Piano “Motherland”
- Neo đậu bến quê
- Quê hương ( st: Giáp Văn Thạch- Đỗ Trung Quân)
- Còn duyên
- Điệu buồn phương nam ( st: Vũ Đức Sao Biển)
- Thuyền mộng ( chuyển soạn: Trần Trung- Nghiêm Thu)
- Dạ cổ Hoài lang ( tỳ bà+ song Loan)
- Ru con ( tỳ bà +tứ tấu)
- When the rain begins to fall
Nguyen Bao Anh
Studiował u prof. Martina Gatta, pierwszego fagocisty Londyńskiej Orkiestry Symfonicznej. Nguyen z sukcesem otrzymał prestiżowe stypendium Królowej Elżbiety II. W 2016 roku Bao Anh został dyrektorem artystycznym Saigon Philharmonic Orchestra (Sajgon w Wietnamie), obecnie jest dyrektorem Hong Kong Bassoon Academy i Bauhinia Musik Haus (Hongkong). Naucza na wydziale instrumentalnym gry na fagocie w Hong Kong Academy for Performing Arts. Był członkiem Orkiestry Symfonicznej Nowej Generacji pod dyrekcją Maestro Shi-nika Halma (Seul), a obecnie gra w Hong Kong Virtuosi (Hongkong).
Nghien Thi Thu
jest nauczycielką gry na Pipie w Ho Chi Minh City. W trakcie nauczania zdała sobie sprawę, że chociaż uczniowie uwielbiają uczyć się gry na pianinie, dźwięk fortepianu tak naprawdę nie porusza ich serc.
Chcąc inspirować młodzież, Thu zaczęła aranżować muzykę bardziej nowoczesną, „trendową”. Czasami ręcznie remiksuje znane melodie ludowe. Jednak nadal zachowuje rdzeń, ponieważ doskonalenie nie oznacza utraty wrodzonej tradycji. Połączenie współczesnych wpływów z tradycyjnymi instrumentami sprawiło, że melodia utworu stała się chwytliwa i liberalna. To także dowód na to, że wróżka potrafi przemówić także głosem młodego pokolenia.