Muzyka w ogrodzie BNF

Emilia Goch

Karolina Ogrodowska flet

profilowe_emanuel_salvador

profilowe_tomasz_szczęsny

7.07 (piątek), godz. 19:00
Ogród Różany, Szczecin
Koncert także w ramach Różanego Ogrodu Sztuki

9.07 (niedziela), godz. 17:00
Ogród Japoński, Gryfice
Koncert także w ramach Gryfickiego Lata Muzycznego

Muzyka w ogrodzie

Karolina Ogrodowska – flet
Baltic Neopolis Trio
Emanuel Salvador – skrzypce
Emilia Goch Salvador – skrzypce
Tomasz Szczęsny – skrzypce

Wstęp wolny

Muzyka w ogrodzie

W XVIII stuleciu uwielbiano muzykowanie w ogrodzie, pośród kwiatów i krzewów, w słońcu, przed którego zbyt intensywnymi promieniami można się było schronić w cieniu ofiarowanym przez drzewa lub ochłodzić w pobliżu fontanny. Muzyka kameralna, a zwłaszcza połączenie brzmienia fl etu z instrumentami smyczkowymi, doskonale wpisuje się w przestrzeń ogrodu: fl etowe dźwięki przypominają ptasie trele, a struny szemrzą niczym woda w strumyku… Odpoczynek wśród przyrody wzbogaci muzyka klasyków wiedeńskich – J. Haydna i W. A. Mozarta – oraz G. Rossiniego, nieprzypadkowo nazywanego włoskim Mozartem.

Program:
Wolfgang Amadeus Mozart Kwartet fletowy D-dur KV 285
Joseph Haydn Divertimento D-dur
Gioacchino Rossini Kwartet fletowy B-dur

Artyści:
Karolina Ogrodowska – flet
Baltic Neopolis Trio:
Emanuel Salvador – skrzypce
Emilia Goch Salvador – skrzypce
Tomasz Szczęsny – skrzypce

Karolina Ogrodowska w 1999 r. została nagrodzona Stypendium Prezydenta Miasta Żyrardowa za szczególne osiągnięcia artystyczne i dołączyła do Warszawskiej Orkiestry Młodzieżowej „Sonata”. Ukończyła studia magisterskie w Konserwatorium w Amsterdamie. W latach 2007-2011 Karolina była flecistką w Rotterdam Ensemble, kameralnej orkiestrze symfonicznej, z którą zagrała kilkadziesiąt koncertów na terenie Holandii i Malty, również jako solistka. Występowała też w ramach holenderskiej NJO (Nederlands Orchestra and Ensemble Academy) oraz EUYO (European Union Youth Orchestra).
Artystce towarzyszyć będzie trio muzyków wywodzących się z Baltic Neopolis Quartet, powstałego w 2008 r. Indywidualności twórcze poszczególnych artystów pozwalają zespołowi angażować się w niekonwencjonalne projekty artystyczne. Szczecińscy muzycy nie stronią od eksperymentów w przestrzeniach muzealnych, studiach radiowych, kościołach, budynkach przemysłowych i plenerach. Muzycy są regularnie zapraszani do współpracy studyjnej zarówno przy projektach teatralnych jak i rozrywkowych. Zrealizowali między innymi partie smyczkowe na płytach Joli Szczepaniak BabaGada oraz Katarzyny Nosowskiej 8.

03 (2)